The Mentalist 3×23 & 3×24 Review (finalul sezonului 3) (Strawberries and Cream 1 & 2)

Este destul de greu sa faci review-uri la acest serial dupa parerea mea asadar cu atat mai greu este sa faci review-ul finalului de sezon dar o sa incerc, o sa scriu pas cu pas cum am trait eu acest final de sezon.

Episodul incepe destul de banal, un terorist ‘bubuie’ in fata unei benzinarii si incepe investigatia, pare ca nu cel care a explodat este vinovatul iar acest lucru se adevereste. Primul suspect este un functionar al Ca$h in Motion pe numele lui Dinkler iar dupa ce colegul de camera a lui Dinkler este gasit mort de Lisbon si Cho acesta era cu siguranta principalul suspect in acel moment (era sa uit, Jane il inchide in seiful cu bani🙂 ).

Lisbon si Jane gasesc un fel de adresa scrisa pe peretele WC-ului din benzinarie, o informatie pe care Jane o va folosi pentru a o salva pe Lisbon. Cred ca Jane se uita la „In puii mei”, faza cand l-a intrebat Lisbon daca merge cu ea sa verifice niste adrese gasite de Rigsby acesta ii raspunde : „Sa merg cu tine sau sa imi aranjez sertarul cu ciorapi?! O sa aleg SAU!”🙂

Actiunea incepe cand Lisbon se duce sa verifice o ultima adresa, un liceu inchis cu multi ani in urma, Jane se duce si el just for fun cred dar acolo o gaseste pe Lisbon „imbracata” cu ditamai bomba. Lisbon primeste un telefon care ii spune sa se duca la BIC imediat, vocea semana cu cea a lui LaRoche dar ipoteza mea este spulberata cand ni se arata cine este la capatul firului, un angajat al benzinariei. O alta replica geniala marca Jane a fost cand a spus : „Daca as gasi pe cineva la care sa ma rog, as face-o si eu!” dupa ce Lisbon se ruga sa nu moara. Jane si Lisbon in loc sa se duca la BIC se duc direct la cel care o santaja pe Lisob la telefon, asa cum am spus mai sus Jane isi da seama dupa adresa gasita in Wc-ul de la benzinarie. Lisbon si Jane il imobilizeaza pe angajatul benzinariei iar acesta ii spune lui Lisbon cum sa isi de-a vesta jos.

LaRoche devine iar suspect dupa ce il omoara pe cel care a santajat-o pe Lisbon pe motiv ca a incercat sa ii fure arma. Ni se arata si cine a fost in spatele primei bombe, acesta a fost tot operatorul benzinariei pe numele lui Gupta. Si asa se termina primul caz dar nu mai dureaza mult si ‘gasim’ un alt om omorat tot de Gupta. Max James se numeste proaspatul cadavru gasit care se pare ca are legatura cu Hightower si de aici aflam ca Red John este in spatele atentatelor cu bomba. Hightower il viziteaza pe Jane si ii confirma ca Max James era o ruda a ei mai precis era varul ei. Aceasta ii spune ca se va preda iar Jane o roaga sa ii lase 48 de ore si il va prinde pe Red Jhon. Dupa 3 sezoane de asteptari lui Jane ii trebuie doar 48 de ore?!🙂

Jane ii aduna pe toti (Lisbon, Rigsby, Cho si Van Pelt) si le spune intreaga poveste despre Red John si ca ii va trebuie lista cu cei 4 suspecti de la LaRoche. Jane il convinga pe LaRoche sa ii spuna care sunt cei 4 suspecti amenintandu-l ca va dezvalui marele lui secret (care o fi acesta nu stim…). Din nou isi aduce „gasca” si le spune cine sunt cei 4 suspecti : Brenda Shettrick(Legatura BIC cu presa), Osvaldo Ardiles(asistentul procurorului), Gale Bertram(directorul BIC) si Craig O’Laughlin(logodnicul lui Van Pelt). Jane si Lisbon le spune celor 4 suspecti + LaRoche unde este Hightower dar la fiecare i se spune un alt numar de camera pentru al gasi pe omul lui Red John, idee e simpla cand asasinul platit de Red John va intra in una din camere se va sti exact cine i-a spus numarul camerei si omul lui Red John va fi demascat. (Destul de ingenios gandit scenariul, ma asteptam la ceva boring in acest episod dar nu a fost asa.) Si raspunsul a venit, ucigasul intra in camera pe care Lisbon i-a spus-o directorului BIC Bertram deci acesta este omul lui Red John, sincer sa fiu nu prea am fost de acord cu aceasta alegere facuta de scenaristi dar mi s-a oferit o mare surpriza pe final. Jane ii intinde o capcana lui Bertram si il duce intr-un mall pe motiv ca Hightower vrea sa se intalneasca cu el. Si aici vine marele BOOM, asasinul nu avea treaba in camera 605 (Bertram) ci in camera 505(camera pe care Rigsby i-a spus-o lui O’Laughlin). Intre timo Van Pelt l-a luat pe O’Laughlin cu ea pana in locul unde Hightower se ascundea. Mare greseala, acesta o impusca pe Lisbon iar prima reactie a mea vazand acest lucru a fost sa spun: What the fuck!!! Totusi Lisbon se ridica si creeaza o diversiune ii arunca o perna in fata lui O’Laughlin iar Van Pelt si Hightower il omoara. Foarte rapid s-au derulat aceste faze, bun chiar foarte bun acest final de sezon.

Ca tot am zis de finalul de sezon acesta ni arata pe Jane si pe Red John fata in fata discutand. Red John ii confirma lui Jane ca el este adevaratul ucigas cand ii spune ca fiica lui mirosea a capsuni cu frisca, aroma unui sampon pentru copii probabil. Jane nemaiputand tine in el ura fata de Red John il impusca iar acesta moare. Destul de usor s-a lasat prins Red John dar bine ca am terminat in sfarsit cu el.🙂 Ultima secventa este tot una in stilul Patrick Jane, acesta ii spune chelneritei: „Imi poti face si mie nota, te rog ?!”🙂

Excelent final de sezon. Nota mea este 10. Cu respect EoliThicRO.🙂

Acest articol a fost publicat în The Mentalist și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la The Mentalist 3×23 & 3×24 Review (finalul sezonului 3) (Strawberries and Cream 1 & 2)

1. marius1994 spune:

de acord. f.bun final de sezon …..dar dak tot se va face sezonul 4 nu cred k cel omorat de patrick este red john.adik pana la urma nu degeaba se va face sezonul 4…k doar nu o sa skimbe tema serialului(urmarirea lui red john de catre patrick)….voi ce spuneti? eu personal nu sunt foarte convins ca acela era red john.ar putea fi tot un complice al lui RJ,pt ca in sezonul 4 adevaratul Red John sa il terorizeze iar pe patrick.oricum astept cu sufletul la gura sa treaca vara pt a putea vedea sezonul 4…

2. eolithicro spune:

posibil dar nu cred, probabil o sa apara alt personaj nou in centrul atentiei🙂

Lasă un răspuns